2011. április 6., szerda

Csapatépítés...

Én is voltam többször "csapatépítő tréningen" és nagyon élveztem! Lehetőséget adott rá, hogy a közvetlen és kevésbé szoros munkakapcsolatban lévő munkatársaimat megismerhessem, kicsit másképp, mint kolléga. Többmindent megtudtam róluk, mint magánember és ez nagyban segítette a közös munkát is. Az ember, ha valakit jobban ismer, sokkal toleránsabb és empatikusabb tud lenni a másikkal szemben. Ez szerintem elengedhetetlenül fontos a munkahelyen is! Sajnos, olyan tréningen nem voltam, ahol tényleges feladatok lettek volna, pedig biztosan az is nagyon érdekes és szórakoztató lett volna. Valószínűnek tartom, hogy nálunk is beigazolódott volna Szende tapasztalata, miszerint elsőként a már amúgyis vezető pozícókat betöltő kollégákat jelölnék a csapatok élére. Lehet, hogy azért, mert az ember egy konkrét szituációban már sokkal kevésbé biztos saját magában és abban, hogy az általa oly sokszor hangoztatott "mennyire király vagyok" kijelentés élesben már nem annyira tutira állná meg a helyét. Pedig - függetlenül attól, hogy ezek a dolgok merőben eltérnek a munkahelyi követelményektől, mégis - ez lehetőséget biztosítana, arra, hogy ki mennyire "vezető" alkat. Igaz, csak kicsiben, de még így is... Embertpróbáló feladat lehet! Egyben tartani egy gárdát, tudni vagy legalábbis sejteni, ki miben erős, kire milyen helyzetben lehet a leginkább számítani, kezelni a szituáció alkotta helyzeteket... Szóval, nem tűnik egyszerűnek! Most azt mondanám, hogy egyszer szívesen részt vennék egy ilyesfajta csapatéítő tréningen is, de abban nem vagyok biztos, hogy bevállalnám az "örsvezetői" posztot. Jóval kisebb önbecsüléssel és magabiztossággal rendelkezem ehhez! Ráadásul ott van az is, hogy az embert bizonyos helyzetekben elkapja a feltétlen bizonyítási vágy, a "mindig, minden körülmények között" történő mindenkinek való megfelelés... Ez általában erősen stresszes állapotot idéz elő, így nyilván ez a teljesítmény rovására is mehet, ami aztán elégedetlenséget, eredménytelenséget okozhat elszenvedőjének... Na, ha valaki ilyen helyzetben is helyt tud állni, abban már van valami abból, ami a vezetőséghez is kell...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése